بی خطر مسابقه کلن هوفنهایم بوندس لیگا آلمان

بی خطر: مسابقه کلن هوفنهایم بوندس لیگا آلمان

رگ خواب یعنی به‌دست آوردن قلق آدم‌ها. یعنی اگر بدانیم آدم‌های اطرافمان از چه رفتارهایی خوششان می‌آید و از چه رفتارهایی بدشان، بهتر می‌توانیم با آنها رابطه برقرا

سلوک تدریجی یک زن

سلوک تدریجی یک زن

عبارات مهم : ترانه

رگ خواب یعنی به دست آوردن قلق آدم ها. یعنی اگر بدانیم آدم های اطرافمان از چه رفتارهایی خوششان می آید و از چه رفتارهایی بدشان، بهتر می توانیم با آنها رابطه برقرار کنیم، ولی رگ خواب جهت سینمادوستان یعنی دیدن چندباره «رگ خواب» حمید نعمت الله.

به گزارش جام جم آنلاین، «رگ خواب» از آن فیلم هایی است که در هر دوره و زمانی و هر جای دنیا که دیده شود لذت بخش هست؛ هیچ وقت نه کهنه می شود و نه رنگ وقت به خود می گیرد، هر لحظه زیباست و آرام و دلربا.

سلوک تدریجی یک زن

نعمت الله در اوج تمرکز و دقت فیلمسازانه، ماجرای تنیدن یک زن در درونیاتی که او را نسبت به واقعیات بیرون گنگ می سازد، جالب و پرکشش پیش می برد؛ طوری که با وجود حس اولیه مخاطب مبنی بر تکراری بودن مضمون داستان، ولی باز با شوک ها و بزنگاه های داستانی غافلگیر می شود.

در «رگ خواب» شخصیت مینا (آیا تصور این نقش غیر از لیلا حاتمی ممکن بود؟) در خلأ بعد از طلاقش و در مسیر خواست همدم و همراه و تکیه گاه به مرد (با بازی کوروش تهامی) عاشق پیشه ای دل می بندد که در آخر فیلم هنگامی که جا می زند طوری وانمود می کند که انگار از اول هم رغبتی به آشنایی با مینا نداشته. مینا در جریان این به ظاهر عشق(!) که موجب زوال و اضمحلال روح و جسمش شده است تدریجا عوض کردن می کند و به نوعی استحاله می رسد.

رگ خواب یعنی به‌دست آوردن قلق آدم‌ها. یعنی اگر بدانیم آدم‌های اطرافمان از چه رفتارهایی خوششان می‌آید و از چه رفتارهایی بدشان، بهتر می‌توانیم با آنها رابطه برقرا

او از اوج یک باعشق قشنگ به حضیض گرمخانه شهرداری می رسد، له و نابود و حقیر می شود، ولی دوباره سر برمی آورد و تنها با یک نریشن در آخر داستان، همه را به زندگی دوباره اش امیدوار می سازد. «رگ خواب» با تمام ابزار و قدرتش سلوک تدریجی یک زن را نشان می دهد و در این راه در بیان دیالوگ ها و حالات درونی یک زن از دلیری و صداقت بی مثال نویسنده اش (معصومه بیات) و بازیگر فیلم لیلا حاتمی هم بهره می برد. آیا که چنین قهرمانی ابتدا باید به وسیله فیلمنامه نویس و بازیگر آن عمیقا درک و بعد از آن درونی شود تا هر زنی به عنوان مخاطب (حتی جهت یک لحظه از فیلم هم که شده) بتواند با آن همذات پنداری کند.

لیلا حاتمی در این فیلم به قدری خوب ظاهر شده است که حتی دیگر بازی های خوبش را هم پشت سر می گذارد و بی شک گروه تحریریه سایت عالی ترین بازیگر زن جشنواره برازنده اش بود. «رگ خواب» جهت خودش یک درس کارگردانی به تمام معناست، درس بازی گرفتن از بازیگر، درس دکوپاژ و کارگردانی، درس طراحی صحنه و لباس، درس فیلمبرداری و…، ولی آنچه این فیلم را خاطره انگیز و ماندگار می کند جدای از همه این شاخصه ها استفاده درست و بجا از موسیقی متن است.

نعمت الله به جای استفاده کلیشه ای از تصنیف های قدیمی و جنبش حس نوستالژی بیننده، دست روی ترانه ای خاص می گذارد. ترانه ای که بخوبی روی فضای تلخ و غمگین فیلم نشست و طرفداران زیادی هم پیدا کرد. در مجموع نعمت الله در مقام کارگردان این بار هم به شایستگی توانست نمایش دقیقی از حس های متفاوت مردان و زنان بی پناه را به تصویر بکشد؛ طوری که قاطعانه می توانیم بگوییم او با قدرت تمام رگ خواب مخاطب این روزهای سینما را در دست گرفته.

سلوک تدریجی یک زن

واژه های کلیدی: ترانه | مخاطب | داستان | بازیگر | داستان | لیلا حاتمی | اخبار فرهنگی و هنری

نویسنده : getblogs